« Merry X'mas from Seoul: | Main | Its been a while since I last had fish.../最後に魚を食べてから・・・ »

12/28/2009

Beef soup for the winter!/冬用牛のスープ!

Img_0178_1

Mammamia!!  I passed by the Yu Garden today in Shanghai and fell upon this most interesting dish.  I was informed that it was a delicious beef soup with meat balls... AND a cow's skull just to add a little flavor.  I must say, I've seen quite a lot of "interesting" delicacies around the world, but this one was quite an impressive vision.  Hmmmm...  unfortunately, time was running short and so I had to skip out on this particular soup, but I'll be sure to keep it on my list of things to try for the new year to come...  I'll keep you posted!

マンマミーア!!僕は今日上海の豫園を通り、このとっても興味深いお料理に出会いました。僕はこれはとても美味しい牛のスープとミートボールで、風味付けに牛の頭が加えられていると知りました。僕は世界中のとても"興味深い"美味しい料理を見てきたけれど、これはとても強烈なビジュアルだといわざるを得ません。ふむ~・・・あいにく時間がなくなってきて、この特別なスープをスキップしなければならず・・・しかし僕は来年トライすることの一つとしてリストに入れることにしました・・・ご報告できるようにしておきます!!

December 28, 2009 |

TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/128766/47139176

Listed below are links to weblogs that reference Beef soup for the winter!/冬用牛のスープ!:

Comments

Post a comment