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12/17/2009

Yesterday's vegetarian dinner /昨日のベジタリアンディナー

Yesterday, I decided to go vegetarian...  My menu?
1) Pumpkin soup / 2)
Salvatore's Zucchini & Melanzane alla parmigiana  3) Corn muffins

昨日、僕は菜食主義で行こうと決めました・・・僕のメニュー?
1) パンプキンスープ 2)
サルヴァトーレのパルメザン入りズッキーニ&ナス  3) コーンマフィン

Pumpkin soup:

パンプキンスープ:

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1) 1/2 red pumpkin (peeled & chopped), 3 cloves garlic (smashed with back of knife blade), 3 liters water
2) Boil over medium heat for 30 mins

1) 赤カボチャ(皮をむき、みじん切りにしたもの)、ガーリック3かけ(包丁の柄でつぶしたもの)、水3リットル
2) 中火で30分ゆでます。

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3) Blend the ingredients in a blender
4) Add 1/2 tsp nutmeg and 150 ml thick cream and mix well. Serve hot.

3) 材料をブレンダーで混ぜます。
4) ナツメグ大さじ1/2と濃厚なクリーム150mlを加えよく混ぜます。熱いうちに召し上がれ。

Zucchini & Melanzane alla parmigiana:

1) Pre-heat oven at 180 degrees Celcius

パルメザン入りズッキーニ&ナス :

1) 予備加熱でオーブンを180度にしておきます。

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2) Slice 2 large eggplants in 0.3 cm thick slices
3) Fry the slices in 3 tbs olive oil until softened and slightly browned
4) Fry in batches

2) 2つの大きなナスを0.3cmの厚さにスライスします。
3) 大さじ3杯のオリーブオイルで柔らかくなり、少し色づくまでいためます。
4) 何度もいためます

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5) Slice 3 medium sized zucchini in 0.3 cm thick slices
6) Fry the slices in 3 tbs olive oil until softened and slightly browned
7) Fry in batches

5) 中くらいの大きさのズッキーニ3つを0.3cmの幅でスライスします。
6) 大さじ3杯のオリーブオイルで柔らかくなり、少し色づくまでいためます。
7) 何度もいためます。




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8) First put a layer of zucchini & eggplant in an oven proof deep pan (20x20 cm pan or of similar dimensions), followed by tomato passata (tomato puree - mixed with salt & pepper to taste, 1/2 tsp of ground chili pepper and 1.5 tsp of oregano) and then grated Parmesan cheese

8) まず、オーブン用の深鍋(20×20cmの鍋かそれに近い鍋)にズッキーニとナスをレイヤーに置き、その後にトマトパッサータ(トマトピューレ-塩コショウをして、大さじ1/2の挽いた胡椒と大さじ1と1/2のオレガノ混ぜたもの)を入れ、おろしたパルメザンチーズを入れます。
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9) Continue layering the 3 items until you have used up the ingredients

9) 3つのアイテムを材料がなくなるまでレイヤーに重ねます。

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10) The top layer should be the grated Parmesan followed by the topping of my favorite bread crumb mixture. (not pictured above - bread crumbs "dry" fried in a pan over low to medium heat together with finely chopped capers, anchovies, 1 tsp garlic powder & 1 tsp parsley).
11) Put inside the oven set at 180 degrees Celsius and bake for 20-25 mins depending on different oven strengths.

10)一番上はパルメザンチーズになるようにして、その後僕のお気に入りのパン粉ミックスの トッピングをします。(上の写真ではありません-色んな乾燥パンをフライパンで弱火から中火で炒め、みじん切りのケッパーとアンチョビをいれ、大さじ1杯のガーリックパウダーと 大さじ1杯のパセリを入れたものです)
11) 180度にセットしたオーブンにいれ、オーブンの強弱にあわせて20-25分焼きます。

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12) Serve hot.

12) 熱いうちに召し上がれ
Corn muffins:

コーンマフィン:

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1) Preheat oven at 180 degrees Celcius
2) Grease a muffin mold (usually with 12 muffin cups)
3) Lightly beat 2 large eggs and combine with 1 & 1/4 cups low fat milk, 1/3 cup vegetable oil and 50 gms melted butter and mix well.

1) オーブンを180度の予熱にセットします。
2) マフィンの型に油を引きます。(大体マフィンカップ12個です)
3) 卵2個を割り、1と1/4の低脂肪牛乳、
1/3カップのベジタブルオイルと50gの溶かしバターを良く混ぜ合わせます。
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4) Combine 190 gms all-purpose flour, 65 gms yellow corn meal, 85 gms caster sugar, 1 tbsp baking powder and 1/2 tsp salt.

4) 190gの全ての小麦粉に65gのコーンミール、85gの上白糖、大さじ1杯のベーキングパウダー、大さじ1/2杯の塩を加えます。
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5) Pour egg mixture into the dry mixture and mix well.  Pour into muffin tray.

5) 卵のミックスを小麦粉に注ぎ、良く混ぜます。マフィンのトレイに注ぎます。

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6) Bake in the oven for 18-20 mins until a wooden stick inserted comes out clean.
7) Remove from oven and let cool (still in cake pan) for about 5-10 mins and then remove muffins from pan and reserve on wire rack to cool a further few minutes.

Makes around 18-20 muffins.

6) オーブンにいれ棒がすっと通るまで18-20分焼きます。
7) オーブンからだし、5-10分冷まします。(ケーキパンのまま)そのご、型からマフィンを出し、ワイヤーラックでさらに数分冷まします。

18-20個のマフィンが出来ます。


December 17, 2009 |

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